06 februari 2012

Förkläde klart

Ett förkläde i vaxad bomullsduk med mormor-inspirerat blommigt mönster. En liten ficka framtill mest som dekoration. I efterhand hade jag nog velat sy dit en ögla också för att kunna hänga en handduk i men det kanske kan kompletteras senare på nåt snyggt sätt. Väldigt nöjd är jag ändå över slutresultatet. Saker tar sin tid att göra numera men det kanske bara är en fördel eftersom jag tänker väldigt mycket på hur jag ska göra innan istället för att komma på det efter att jag har sytt.
Nästa projekt i högen är klänningen... Vill egentligen inte för jag misstänker att det är en del att sprätta. Att sprätta overlock-söm är inte det roligaste. Kanske ska sy ett trädgårdsförkläde/bälte i samma vaxad bomullsduk istället...?

Som om jag inte har nog med projekt.

2 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅ snyggt! Underbart förkläde!

    Åh, vill komma igång och sy mer. Nu har jag visserligen inte sån där avancerad maskin som du har, men ändå..

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Tack! Som skrivet väldigt nöjd. Behövs inte alltid en avancerad symaskin men om du är i behov av en så vet du vart du ska åka;-)
    Kram kram!

    SvaraRadera