07 maj 2012

Här gör vi inte många knop...

Känns det som i alla fall, fast det stämmer nog mest in på bloggen. Jag kommer inte på något att blogga om alls. Vi har alldeles för många projekt på gång samtidigt och jag vill inte lägga in en massa "titta-vad-fult-det-är-nu-och-ni-kanske-kan-ana-hur-det-kommer-bli" bilder. Men det ska komma bilder på trädgården, trädgårdsboden, planteringsbordet, Knörtens rum och altanen. Ute är nog temat. Till och med inne i Knörtens rum som håller på och får en tapet med björklöv på sig. Men allt tar sin tid och det känns som om dessa projekt har hållit på sen jan-mars och är fortfarande inte klara. Johan jobbar och jag orkar inte alltid alla dagar...
I helgen blir det stora jord-dagen. Min pappa, som jag måste säga är världens bästa pappa till mig, kommer med en lastbil lastad med jord. 10 ton för att vara liiiiite mer exakt. Han har bra kontakter den där gubben... Lastbilen har för övrigt kran med skopa så äntligen(!) ska de fula, förvuxna och risiga tujorna och sockertoppsgranarna väck. Inklusive bortforsling! Synd att de hotar med regn på just lördag.
Jorden ska vara för att jämna ut gräsmattan, fylla mina nya pallkragar (som bästa grannen slängde över bara för att jag frågade lite fint och gav en del grillat tillbaka som tack) och för att fylla upp hålen efter tidigare nämnda ris som har en uppskattad höjd på 6 meter (misstänker härligt stora rotsystem som säker håller hela huset uppe). Diverse krukor och planteringar runt om trädgården ska också få sig en hög med jord. Just nu känns det som om vi ska anlägga lekbacke på tomten för jag har svårt att se att 10 ton jord verkligen kommer gå åt. Men min pappa vägrade ta mindre utan tyckte att ska man ändå ha kan man lika gärna fylla hela vägen upp och vem är jag att säga emot när det blir fri frakt och kompispris.

Ja, bilder lär ju dyka upp förr eller senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar