03 juni 2012

Jorden är kommen...

Förra helgen var min pappa här och lämnade ett stort lass med anläggningsjord som vi i första taget skulle ha för att jämna ut gräsmattan och fylla större hål. Med denna jord skulle vi även blanda med planteringsjord i pallkragarna. I torsdags kväll blandade vi och hällde i pallkragarna efter att Johan hade köpt jord på Bauhaus. IDAG skulle min pappa komma för att fortsätta ta bort en thuja och en sockertoppsgran som han inte fick plats med förra vändan. Det han sa till mig var att han bara (!!!) skulle göra det. När han dök upp idag så råkade han ha med sig 12 ton (!) planteringsjord!!! Tack, pappa... Säger jag lite matt. Det var inget jag hade räknat med, ALLS! Vad ska vi med den jorden till? Vi har ju fortfarande kvar utav anläggningsjorden och säckar med planteringsjord. Tänk om han bara hade delgett sina planer så kunde jag ha bett om grus istället, eftersom han ville vara snäll. Så är det med min pappa, han har hjärtat på rätt ställe men det kan ibland bli lite fel med kommunikationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar