12 juni 2012

Snart kommer lillebror!


Jag har suttit inne i lillebrors rum hela förmiddagen och glömt bort tiden helt. Jag har plockat med barnkläder, leksaker (som han inte kommer bry sig om i första taget) och fixat spjälsängen. Det komiska är att jag gjorde likadant när vi väntade Maya och den där fina sängen bara stod där i 2-3 månader eftersom hon sov i SnuggleNest i vår säng. Vi får se hur det blir den här gången. Fast Maya har redan protesterat mot att han ska ha en egen säng i ett eget rum, han ska ju sova hos henne!


Rummet är nästan klart, vi saknar lite lister runt dörr och fönster, gardin och en matta. Jag är så nöjd med tapeten, jag bara föll för den när jag såg den och den var inte vad vi var ute efter från början. Vi hade planer på något lite mer diskret och enfärgat. Men det här blev så otroligt bra!
För övrigt kommer tapeten från Flügger och deras kollektion Fioton 5 och den har nummer 938.

2 kommentarer: