15 juli 2012

Krock och jag är splittrad i två

Det känns som om hela mitt inre krockar. Ena stunden känner jag att jag är så lyckligt lottad och att mitt liv är precis så som jag önskat för att i nästa drömma om ett annat liv, att få vara en annan person. Känslor som bara lämnar mig nedstämd och förvirrad. Det känns bekant och jag undrar om det var en förlossningsdepression jag drabbades av förra gången men som jag inte tog tag i förrän livet rusade på i 200 km/h och jag krockade. Är jag där igen eller är det "bara" baby blues? Och vart har vännerna tagit vägen när man vill prata av sig? Släppte jag taget eller fanns det inget att hålla sig i från början? Varför tycker jag att det här med vänner är så svårt? En social ensamvarg var ett fack en person ville placera mig i. Det kanske stämmer? Ena stunden vill jag ha många omkring mig och i nästa vill jag bara vara själv.

2 kommentarer:

  1. Det där är inte lätt och jag kan känna igen mig i det, väldigt väl.
    Jag brukar könna så i eller efter stressiga/pressade situationer, som att hela havet stormar och jag i ena sekunden vill vara helt själv, typ bosätta mig i stugan på Fårö, för att kort därefter vilja träffa massa människor och ställa till med jättekalas.

    Ni har inte varit 4 st i familjen så väldigt länge, även om övergången verkar ha gått smidigt så tycker jag nog att det finns all anlednign att ge sig själv lite utrymme för underliga känslor. Det värsta med att må dåligt sen är att det ofta krävs att man själv är lite aktiv för att få hjälp, oavsett om det är att få sin respektive eller en vän att se och förstå, eler om det handlar om att boka en tid på vårdcentralen. Man är inte så genomskinlig med alla sina känslor som det känns..

    Elin delade en väldigt intressant länk på facebook för en tid sen, om begreppet "starkskör". Googla och se vad du hittar, kanske känner du igen dig.

    Tja, sedär en massa svammel från mig.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också stött på det begreppet och jag kan nog tycka att det passar in på mig rätt bra. Det komiska är att när jag skrev detta inlägg så hade Underbara Clara skrivit om just starkskör på sin blogg.

      Radera