06 september 2012

Våra dagar...


Detta är våra dagar mest fyllda utav. Allmänt chillande på mattan. Varje morgon efter att vi har lämnat Maya på förskolan tar vi en promenad, oftast tillsammans med en mamma och bebisflicka som är två veckor yngre än Edvin samt deras tre hundar. 
Även denna mammaledighet tror jag att jag ska ha massor utav tid för att fixa och pyssla med olika projekt. Alla är mer eller mindre påbörjade men när de blir klara får bli i den ej tidsbenämnda framtiden. Dagarna går mest åt till Edvin, tvätt, städ och matlagning sen är det dags att hämta Maya och då blir det lek i lekpark sen hem för mera matlagning och kvällsrutiner.
Det där med egentid finns inte just nu om jag inte vill ta kvällarna åt det men då är ju Johan hemma och då vill jag ju umgås med honom. Egentid är lyxtid, ni som har det borde vara kloka nog att njuta av den! Bara att jag har kommit igång med lättare träning får jag se som lite egentid, även om Edvin är med eller om Maya är i samma rum. Bara att jag orkar träna är lyx för det orkade jag inte förra gången! Jag behöver det här, lugnt tempo och träning, familj och tid att bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar