07 januari 2013

Mina tankar, bloggen och dess framtid

Mina tankar kring bloggen och dess innehåll är något som jag har funderat mycket på den senaste tiden. Vill jag att det ska vara en blogg som handlar om mitt liv i allmänhet eller ska den handla om något specifikt? Jag har använt bloggen som en form av offentlig dagbok där jag skriver om sånt som snurrar i huvudet men också om det som sker i mitt liv, pyssel och sömnad. En tanke jag har haft är att jag bara ska ha inlägg om det jag skapar. Men det finns något tilltalande i tanken att jag kan skriva om mina tankar och funderingar där vem som helst kan läsa. Kanske de själva börjar fundera och reflektera, finner hjälp eller kanske bara irriterar sig...
Vad är det jag skapar och vad kvalificerar sig för att få ett inlägg här på bloggen? På ett sätt så skapar jag ett liv, en familj och medmänniskor likaväl som jag skapar halsband med min dotter eller syr ett par byxor till min son.
När jag först startade bloggen så var det i en period av mitt liv där jag kände att allt inte stod rätt till och dess syfte var att få skriva ner mina tankar som är svåra att uttala eller att kanske sätta fingret på vad som egentligen pågår under ytan.
För att få en lyckad, välbesökt blogg läste jag någonstans att man i så fall ska nischa sig inom ett visst område. Men vill jag det? Vill jag att bloggen ska bli så pass välbesökt att reklamfolket börjar höra av sig? Bloggen heter ju faktiskt "I ett litet hörn av Sorunda...där lever jag." Där lever jag. Innan vi flyttade hit hade vi en hyreslägenhet i Södertälje men där bodde vi bara, det var inget liv jag ville leva i till mina sista dagar. Här i Sorunda ser jag mina barn växa upp, vi får vänner, ett socialt liv, skog och natur runt om, ett hus och trädgård. Så slutsatsen är nog att bloggen får fortsätta vara det den har varit hittills. En portal för mitt liv ut i syberspace...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar