23 februari 2011

Förkylningsinfluensa från helvetet men en underbar helg!

I helgen var det kalas för våra vänners son som fyllde ett år och vi tänkte att om vi ändå var iväg och åkte så skulle vi hälsa på ett annat par vänner och deras dotter efter det. Innan vi skulle på kalaset skulle vi bara lämna tillbaka ett däck till Babyland som blivit felbeställt och hämta det nya rätta. Men sån tur hade vi inte. Samma (fel!) däck hade blivit beställt igen. Hem fick vi istället ett helt hjul som skulle passa till vagnen. Sen var det bara en liten present till födelsedagsbarnet. Och iväg en aningens försenade. Till kalaset kommer vi ca 40 min efter vad vi tänkt. Fikar lite i ca en timme och så iväg! Kommer hem till våra andra vänner, köper pizza och bara är. Djup utandning. Det var så länge sen vi bara va´ med våra vänner att vi nästan glömt hur man gör. Lördagskvällen gjorde hela min helg. Så skönt att bara prata om det som faller en in, diskutera frågor och låta tjejerna härja runt. Mera sånt! Snart, nu!

Söndagen gick i hosta, feber och snor. Kunde ha tänkt mig en bättre avslutning på helgen men lagen om allts jävlighet tänkte nog annorlunda. Som den starka övermänniska jag är tar jag mig ändå till jobbet på måndagsmorgon och hävdar att visst, jag kan jobba, jag är här hela veckan. Klockan ett gav jag upp, åkte hem och kröp ner i soffan. Var länge sen jag hade 38° i feber men det hade jag senare på kvällen. Tisdagsmorgonen är vi alla tre lika dåliga. Måste nog ta på mig att det är jag som smittat min familj men jag i min tur skyller på alla bacillbarnen på jobbet. Har aldrig varit med om något som skedde på måndagsförmiddagen. Från 7 fram till 11 ringde föräldrar och meddelade att deras barn hade feber, hosta och var snoriga. Fem barn blev det kvar.... av 18. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet, hoppas barnen fortfarande är sjuka, jag kan behöva lite lugn.

1 kommentar:

  1. Men åh, vilken vecka! You poor things.
    Vi har gått igenom en liknande resa här med influensa som i tur och ordning slagit ut varenda familjemedlem. Jag har precis blivit mig själv igen, typ.

    Men jag måste hålla med om lördagskvällen. Ljuvligt var det. Opretentiöst och härligt. Som du skrev, bara va.
    Det är precis sånt man behöver i en hektisk vardag. Andningspauser.

    Och imorgon får vi ses igen!
    Iaf Idun och jag kommer till er för att fira din födelsedag. =)
    Det ska bli så mysigt.

    SvaraRadera