10 mars 2011

Snyft.... Mys....

Igår frågade Johan om han och Maya skulle åka till farföräldrarna för att ge mig en helg att ladda batterierna och bara göra det jag vill utan att ha Maya hängandes efter mig. JA! var min första tanke med en lång utandning, men sen i nästa andetag slog det mig; kommer jag klara av att vara själv? Har inte varit själv på över ett år. Även om Maya har varit hos mormor själv några gånger så har det varit jag och Johan som varit tillsammans. Nu ska jag jag vara helt själv... själv... ensam... tyst...
SOVMORGON!!! Pax för hela sängen, frukost i soffan och Desperate Housewives hela dagen!

Jag behöver detta. Mina batterier har varit urladdade länge men jag har på nåt vis lurat mig själv. "det är bra, det gör inte ont i kroppen, och min brist på all sorts känsla beror nog på förkylning..."osv. Men jag vet att jag behöver egen tid, tystnad och att bara få bestämma själv. I alla fall en gång i månaden, fast gärna en gång i veckan. Ett år? Nu är det verkligen dags. Mys...

1 kommentar:

  1. Denna helg?

    Åh, njut i fulla drag!
    Det kan vi alla verkligen behöva.

    Jag lämnar Peter ensam hemma denna helg genom att åka till Göteborg med Idun, vi ska hälsa på vänner som bor där, men Peter kommer ju tentaplugga hela helgen så det är lite tveksamt om det blir så njutbart för honom.

    Ha så härligt, lite avundsjuk är jag allt..

    =)

    SvaraRadera