13 mars 2011

Underbara helg!

Det var länge sen jag hade det här lugnet inombords. I fredags var vi ett gäng kollegor som träffades hemma hos Cissi. Vi åt, vi drack och vi spelade spel med påhittade anarkistiska spelregler. Men det bästa av allt var att det var så länge sen jag garvade så mycket. Fy fan vad kul i alla fall jag hade! Kom hem vid ca ett och kunde klampa in i huset, tända överallt och sen ligga och läsa så länge jag ville. Lördagen... Mys... Sov till typ elva, tog boken och gick ner till köket, satt och läste till tolv. Ringde Johan efter att jag hade ställt fram stolen på altanen i solen(!) sen läste jag lite till. Solen försvann bakom huset och jag gick in och läste i soffan. Tro mig, boken "Svärdet och spiran" är så spännande och bra! Efter en stund surfade jag lite på nätet, läste lite till. La ifrån mig boken och kollade på flera avsnitt av "Desperate Housewives". Gick och la mig och ja, läste lite till. Vaknade idag full av energi! Så härligt underbart! Plockade undan, diskade, starta en maskin med tvätt och lagade mat. Där emellan kom mina efterlängtade älsklingar hem!
Jag behövde den här helgen och har njutit av att inte göra något alls. Bara tagit en rejäl dos med "ME-time".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar