29 maj 2011

Barnfri helg!

Ja, det stämmer. Jag och Johan har varit barnfria i helgen. Min kära mamma kom och hämtade Maya i fredags och samtidigt som de åkte vidare till Västerås så hoppade jag och Johan in i bilen för att gå på BIO! Sen kvälls-bio för visso. Johan frågade under reklamen om han fick sova nu... Nej, det får du inte. Lördagen vaknade jag upp och hade bara en "låt" i huvudet. Från serien Sg1. "me me me me me me me me me" Inte svårare än så. Jag, jag jag... Kollade på två avsnitt av DHW innan Johan kom upp och vi åt frukost tillsammans och pratade. Pratade. Underbart. Jobbade sen i trädgården fram tills vi insåg att planerna på att grilla i Tyresta reservatet kanske inte skulle vara hållbart. Efter mycket om och men ändrades planerna och våra underbara vänner kapade en bil och brummade ut på landet. Vi grillade i grillen under altantaket och satt sen inne och åt utan blåst och kyla. Mycket diskussioner och bara prat utan att bli avbrutna, tappa tråden eller sitta på golvet med en docka i handen. Tro inte fel nu; jag älskar min underbara, fantastiska dotter oerhört mycket. Men jag behöver ibland en paus och få vara vuxen ett tag. Det behövde vi alla och det var vi också överens om att vi i allra högsta grad var. Bara vuxna.
Idag åkte vi till Västerås och hämtade Maya. Det blev lunch hos min mamma och sen åkte vi vidare till min pappa, klappade Rocky och hämtade pall-kragar. Får se om jag har ork till dem i veckan/helgen.

Just det, jag blev sjukskriven på heltid i två veckor och ska under den tiden ta mig en rejäl funderare på vart jag är nu och vart jag ska. Vad behöver jag för att må bra och kunna vara en bra mamma till Maya, en omtänksam sambo och en bra vän till mina vänner. Vad får mig att finna glädje i livet, inspiration och energi. Mycket att ta itu med men också en hel del som faktiskt hänger ihop. Som en stege, jag måste bara hitta första steget så är resten där, på en rad efter varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar