14 augusti 2011

Öland...


En veckas semester på Öland med J:s familj. Gassande sol, bad och lek. Gokart och glass, strandpromenader i solnedgången, vacker natur och kärvänliga kossor. Hästar, katter och en liten mus. Blev förvånad över min reaktion över musen. Den var inne i stugan och när jag ser den står jag och hoppar på ett och samma ställe skrikande "Åh fy fan, åh fy fan, åh fy fan...". I efterhand var det rätt komiskt. Inte just då, men nu. Fick min första fästing också. Hoppade runt skrikandes då också... Komiskt.. Pytteliten var den, men OTROLIGT äcklig.







Sång och bus med kusinen.

Sjukt stora kantareller hittade vi. Mums på mackan i två dagar!

Trolleken, ca 900 år, i Trollskogen.

Rumpbild. Maya med kusin och farmor i ett hårt grepp. Faster står till vänster.

En tall. Svårt att tro men den finns där under murgrönan.

Maya provar på en stundsmatta utanför Sanviks vindkvarn.

Johan som försöker sno min otroligt goda glass... Efter ett tag var hela glaset tomt... Johan var INTE skyldig.

Collosseumbygge. Vi hade en vision...

...och med solnedgången och Blå Junfrun fram kikandes så lyckades vi.

En av alla dagar med strandhäng. Maya försöker göra som kusin men tappar koncentrationen. Resultatet skulle bli en sandängel.

Myspromenad. Maya är superduktig på att hålla handen numera. Tog lite övning.

Tjoho! Hemma hos lilla kusin som fyllde två år.  Massor av presenter hade hon fått.

Mums med födelsedagstårta! Försvinnande gott...

Maya gick inte presentlös heller, snälla moster hade virkat lite godsaker som Maya provade att sätta tänderna i...

1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder!

    Jag är grymt avundsjuk på kantarellerna, fantastiska!
    Även Colloseum var ju ett seriöst bygge! Måste ha tagit ett tag.
    Kul att få se sommarbilder. =)

    Och fina virkade godsakerna. De där skulle hon ju kunna sälja dyrt..

    SvaraRadera