14 oktober 2011

Räddningen för raggsockor!

Jag älskar raggsockor! Tyvärr älskar inte raggsockor att användas dagligen år efter år, de kommer tillslut att ge upp och sakta börjar hälarna kika fram. Men med lite pyssel och tålamod så går det att rädda dem. Utan att behöva stoppa dem! Nål och stark tråd, mjukt läder i passande storlek till din fot och där har du räddningen. Utav min mamma så har jag fått ett antal par raggsockor i stil lite annorlunda och dessa bara måste sparas! Med ny lädersula förlänger jag livslängden OCH slipper att bli statisk när jag hasar fram efter en trött dag på jobbet. Perfekt!

3 kommentarer:

  1. Sjukt fina. Och kabelstickade och jag vet inte allt.
    Jag har några par raggisar som min farmor stickat, och det blir ju inga flera från henne eftersom hon inte lever längre.
    De borde verkligen räddas så länge det går. Min lösning hittills har varit att inte använda dem så mycket..
    Mycket bra idé, och riktigt stiligt!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett par lädersulor över i stor storlek som det bara är att klippa till om du skulle vilja ha. Säg "the word" och de är dina! Tror att källan de kommer ifrån huserar några fler. Johan är en riktig sakletare i äkta Pippi-stil! Det är klart att du ska kunna använda din farmors hantverk så det fixar vi.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh! Word!
    Fantastiskt! Jag tar hemskt gärna ett par lädersulor. Stort tack. :)

    SvaraRadera