24 januari 2012

Bara sådär!


Har haft flera projekt liggandes under en längre tid och i helgen fick jag ett ryck att börja slutföra dem. Bland annat har jag haft fyra små garnnystan liggandes utan att jag riktigt vetat vad de skulle bli. Men, tada, de blev en tubhalsduk! Riktigt nöjd själv om jag får säga det. Allt till vinterväder som jag har går i den roliga kulören svart... Tjoho vad livat.. Men nu, en riktigt glad halsduk! Den tog mig typ två kvällar att göra på det magiska "verktyget" QuickKnit, utan den hade jag blivit tvungen att lära mig sticka och det passar inte mitt tålamod för.
Mer som ska slutföras är en färgglad vimpel till Mayas rum, har sytt klart vimplar av fyra tyger. Väntar på det femte tyget som inte fanns inne just då när jag köpte tygerna.
En klänning till mig själv där ärmarna och urringningen blev lite fel. Siktade på att ha den klar till Mayas födelsedag i november men så blev det inte, nästa deadline blev till jul, men nähä. Nu borde jag få den klar till min födelsedag, tror jag.
Har påbörjat ett förkläde till mig själv också och det ska i stort sett bara sys ihop...
Har säkert fler projekt liggandes men dessa är de som är överst i högen/berget. Allt tar ju tyvärr längre tid när man inte riktigt klarar av att sitta ner en längre stund, jag får helt enkelt ta det i omgångar.

I framkant ligger förklädet, uppe till vänster fyra av tygerna till vimpeln (saknar limegrönt) och till höger QuickKnit verktyget med garner.

Lite suddig bild på klänningen...

2 kommentarer:

  1. Wow, allt ser superfint ut. Halsduken såg verkligen mysig ut. å det är helt ok att ta lite i taget! Hoppas du mår bättre nu när du får vara hemma och vila. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Halsduken är den nya klara favoriten och jag har konkurrens om den då Maya tycker att det är hennes... Mår aningens bättre eftersom jag med gott samvete kan kolla på en film eller läsa bok när jag känner mig för utarbetad. Blir attackerad av nålar hos sjukgymnasten också (akupunktur) vilket hjälper en del mot den värsta smärtan. Kram!

    SvaraRadera