22 februari 2012

Ibland har man bara ingen lust.

Vet inte hur många gånger jag har loggat in och tänkt att jag ska skriva om något jag gjort eller tänkt på men när jag sen sitter här blir det bara blähä. Jag har ingen lust att skriva nåt.
Självklart nu, när jag känner att en förkylning är i antågande, precis tagit ett bad och sitter med en ansiktsmask som har tidsbestämd framtid, då ska jag skriva något. Ibland förstår inte ens jag på mig själv, stackars er andra.

Men vad har hänt, vad har gjorts?
Eva blev den lyckliga mottagaren av halsduken. Hon behövde få en present helt apropå inget alls men framförallt för hur hon har kämpat på det senaste året. Stor kram! (Maya är jättetrött, därav napp och butter min)

Ett lapptäcke/överkast har det blivit av de olika tygerna som inhandlades från Panduro. Ingen vaddering men fodrat med ett grönt tyg med vita prickar. Vad är det med mig och grönt? Har aldrig tyckt om grönt tidigare men nu vill jag ha det överallt.  

Maya provar på det där med vattenfärg, inte det lättaste men med ett mantra om "vatten-färg-pappret" från mig så blev det en fin målning som morfar fick i födelsedagspresent.

 Maya och jag tog en tur till morfar ute på landet, hälsade på katten Rocky och åt massor av gott. Maya hade precis varit magsjuk (vart nu det kom ifrån) och vi hoppas att morfar har järnmage och inte blev smittad.

Fick helt spontant garn utav svärmor för ett tag sen som hon inte ville ha. Funderade ett tag och satte sen garnet i Quick-Nit ringen.

Det blev en tubhalsduk av mindre omfång men större intryck. Den går alltså bara att ha ett varv runt halsen och ser därmed större ut.

2 kommentarer:

  1. Åh, du är så himla kreativ, och det blir av också, att du gör dina projekt! Vet inte hur många projekt jag har liggande hemma som det är pinsamt att berätta hur länge sen de påbörjades..

    Just nu sitter jag på jobbet och tackar min lyckliga stjärna att det är lugnt och stilla på avdelningen idag..

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Tack! Känner mig riktigt kreativ just nu. Det är inte alltid det känns så och jag tror att min överdrivna brist på annat att göra och en massa tid att slå ihjäl på något vis säkert spelar in. Men om jag gräver riktigt djupt i lådorna kan jag avslöja att jag har ett projekt som har legat stilla i säkert 8-10 år... Hrm, skäms ju lite då jag la ut mycket pengar på tyg och hade den lyckliga ovetandes dröm om att jag skulle tjäna in mera pengar vid försäljning av detta projekt. Så är inte fallet i dagsläget, pengarna är betalda och jag har tappat tron på projektet.
    Kramar!

    SvaraRadera