26 februari 2012

Jaha ja...

Jag har tydligen blivit vuxen. Ja, säger de som tycker att de vet när man har blivit vuxen. Det handlar inte om när du flyttar hemifrån, när du köper din bostad, skaffar bil eller får barn. Där är jag redan. Fyller 30 år på lördag och tycker nog att det i mina ögon och mått räknas som fullgod vuxen. Men likväl när jag berättar att; ja, tack jag tar gärna en kopp kaffe, då höjs ögonbrynen, leendet kryper fram och sekunden efter kommer kommentaren; nämen, har du blivit vuxen?!
Ja, jag har tydligen blivit det.
Alltså: Mamma, skattebetalare, husägare, drunknar i räkningar, bilägare, 30 år och fullt ansvarstagande om mitt och familjens liv =inte vuxen. Kaffedrickare = vuxen.

(inga kommentarer)

2 kommentarer:

  1. Hehe!

    Välkommen till de vuxnas värld, i både årtal och kaffestatus. =)

    Ska bli kul att ses på lördag!
    Massa kramar från The Rinblads.

    SvaraRadera
  2. Tack... (med lite sarkastisk ton)

    Längtar till lördag något enormt! Fast ändå inte. 30? Är inte det gammalt? Känner mig absolut inte som 30 snarare 24. Ja, 24 känns som en bra ålder, den tar vi!

    Kram, kram!

    SvaraRadera