28 februari 2012

Senaste tidens omotiverade pengaförluster

Omotiverade är ordet. Antydningar om lite ansträngd ekonomi har säkert sipprat igenom och då är shopping inte det första jag tänker på att vi ska roa oss med. MEN (!) jag ville ju så gärna... Så med en stor portion ångest och tveksamhet har det den senaste tiden blivit besök på Åhlens, Ikea och internet. Jag är för visso nöjd men det är med ett litet tveksamt leende då jag anar att en katastrof lurar runt hörnet där dessa pengar hade behövts bättre. Men det blev ju så fint!(vill jag gnälla fram)
Och för att bre på ångesten om pengaförlust så fördrev jag tre, TRE!!!, timmar hos frisören igår. Kunde knappt gå efteråt och jag säger bara TACK för att jag idag hade tid för akupunktur. Nu ska jag bara vänta på att smärtan kan lätta framåt torsdag, typ. När jag var hos frisören så sa varken hon eller jag ett enda ord. Hon förstod vad jag ville ha efter min utläggning om färg och frisyr och satte sen igång. Någon gång efter sådär två timmar tittar hon upp och säger; du har mycket hår. Jo jag vet, har fått höra det tidigare, många, många tunna hårstrån.

 Vardagsrummet har fått nya kuddar från Åhlens och mattan beställdes från Ellos. Den lilla ljus/sten konstellationen på bordet står i ett tennfat som kommer från min mammas barndomshem.

 Mayas rum har fått en till hylla från Ikea med 2x4 fack. Lådorna i fina färger kommer från Åhlens. Mina och Johans alla barndomsböcker står i dubbla rader som vi läser på kvällarna. Jag får dock bara läsa Kalle Anka lär sig en läxa och Johan får läsa Nalle Puh och den blåsiga dagen. Barn gillar upprepning har jag hört. Lampan med flygande Barbapapor har jag sytt, det är från början en risskärm som ska sitta på lampan men den gick sönder. Har även sytt en sittpuff i samma tyg.

 
Så här såg jag ut INNAN frisören. Utväxt, lite halvt livlös frisyr med faktiskt min naturliga hårfärg. Hur slutresultatet ser ut får vänta, jag behöver en fotograf till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar