30 januari 2011

En dröm

En dröm jag haft i många år är att skriva en barnbok. Jag har börjat flera gånger med olika inriktningar och grundtankar men det blir inget mer för sen börjar jag tänka på hur den ska se ut, vart skickar man den för att få den publicerad, måste jag ha copyrights och vart skaffar man det osv. Detta dödar min dröm och gör den nästan till en mardröm. Jag kan även meddela att denna dröm var något jag sa till mig själv att det kommer jag ha uppnått innan jag är 25 år. Dagen kom och har gått förbi och byttes senast ut till att det fixar jag när jag är mammaledig. Jag har nu kommit tillbaka till mitt jobb efter mammaledighet och har jobbat i snart ett halvår.
Ingen bok.
Ska det vara så svårt att få bort tankarna på publicering m.m. och bara skriva boken för att jag vill? Jag tycker det är roligt att skriva och på jobbet kan jag i talandets stund hitta på historier som fängslar barnen och dessutom få till ett pedagogiskt slut på historien. Varför blir det stopp vid datorn eller vid pappret?

Jag har en dröm om att skriva en bok och jag måste nog sluta se det som en dröm.

Ett MÅL jag har i livet är att skriva en barnbok. Så. Det där är nog lösningen. Ett mål är lättare att ta itu med än en dröm. Sen måste jag skriva en lista också. Mmm... en lista först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar