20 mars 2011

Allt på en gång!

Maya har totalvägrat att gå i sina skor utomhus men igår var det något som klicka till och hon gick gatan fram och tillbaka, spanade på grannarnas uppfarter och hittade löv och andra spännande saker.
Hon har också vägrat äta helt själv, vi har lagt upp mat på skeden och hon tar den till munnen . Men nu tar hon maten själv och vill absolut inte ha hjälp alls. Detta började också igår. I fredas hade hon helt plötsligt klättrat upp i soffan själv och stod och hoppade med ryggstödet i ett fast grepp. Nu övar vi på att om hon klättrar upp så får hon bara sitta. Inte lika roligt men mamma och pappa tycker det känns säkrare eftersom det tydligen är roligast att klättra upp när vi inte ser...
Vattenpölar är otroligt spännande, hon ville inte gå därifrån. Stod och plaskade hur länge som helst, tillslut fick jag och Johan nog och satte henne i vagnen och gick iväg. Dumma föräldrar...
Maya på promenad!
Först upp med benet...

...sen svänger man upp rumpan och andra benet...

...och tada! så är man uppe!

Ett par byxor jag sydde så att Maya kan ha dem under galonbyxorna nu när det är lite kyligt. Shock-rosa! Och snart börjar hon på förskola, bara en vecka kvar...

Det här tyget skulle bli hissgardiner till köket men jag ångrade mig och det blir snygga golv-tak gardiner i vardagsrummet. Ska bara köpa takskena först... Och hitta ett tyg som passar i köket. Suck, hittade bara detta tyg i hela butiken som jag fastnade för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar