13 maj 2011

En VAB-dag.

Idag har jag varit hemma med Maya. Hon blev sjuk i onsdags med feber och fick läskigt nog feberkramper på kvällen, hon hade över 40 graders feber. Lillplutten. Igår var Johan hemma och idag var min tur. Men jag hade nog tur för hon hade ingen feber idag och hon har varit söt som en liten persika! Det är nog nya tänder som spökar. Men hennes humör har gjort att det blev en produktiv dag. Jag har sytt madrass, täcke och kudde till docksängen hon fick i julas (min gamla). Jag har börjat måla trädgårdsmöblerna vi räddade från uppeldning av min pappa. Där emellan har vi lekt, lagat mat, tittat lite på TV, diskat, plockat undan och hängt in tvätt samt hängt upp nytvättad. Jag kanske skulle må bättre av att vara hemmafru just nu, för när jag kommer hem från jobbet, även mina korta onsdagar, så är jag helt slut. Både fysiskt, psykiskt och emotionellt. Kollapsar oftast och gör väldigt lite. Jag är fortfarande sjukt trött och har faktiskt bokad tid hos läkare och ska dit på torsdag. Jag hoppas de hittar något för det vore skönt att få en förklaring.

Här kommer lite blandade bilder. 
Äppelträdet före vi beskar det.

Äppelträdet efter, lite nöjdare, lite luftigare. Fast tänk själva hur ni skulle se ut efter 14 år och ingen klippning.

Vi beskar fyra träd och detta är högen som blev därefter. Det var till och med vissa "grenar" som skulle gå under benämningen träd. 14 år sen de senast blev beskurna har nog sin förklaring.

Johan kämpar med att tämja djungeln.

Haha, seger åt oss! Nu eldas riset upp.


Trädgårdsstol efter behandling av mossa och mögel skrubbning. Ingen skönhet tyvärr.
Första strykningen och det börjar anas sommarglädje. Fast det regnade ute när jag målade...


Min gamla docka har fått ny madrass, täcke och kudde i min gamla docksäng. Maya bäddar och bäddar ur, stackars dockan ligger ibland under allt.

Mina hissgardiner till köket, klara och uppmonterade. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Men åh vad kul att se bilderna från trädbeskärningen. =)
    Nu är jag grymt sugen på att få se hur träden ser ut nu? Lite löv måste väl ändå vara på väg att spricka ut?
    Jag måste ändå notera i din text att det verkar som att du har fått lite "vårenergi" som vi pratade om. Det sys och målas och fixas. Du är en av de driftigaste människorna jag känner. Själv är jag nöjd att jag fyllde diskmaskinen igår efter jobbet. Du ser vilken aktivitetsnivå.
    Idag ska jag iaf träna spinning efter jobbet.

    Och vad glad jag blir att läsa att du har bokat läkartid. Det är så lätt att tänka att det vore väl en bra sak men sen låta månaderna gå. Nu kan du undanröja vissa enkla orsaker till trötthet och håglöshet som järnbrist och hypothyreos.

    Stor kram till er! Hoppas vi ses snart igen.

    SvaraRadera
  2. "Du är en av de driftigaste människor jag känner" Tack! Ibland är kommentarer i sin enkelhet bara de bästa plåsterna som finns. När jag pratade med min chef om min situation och sa att den hon ser idag är inte den jag egentligen är. Vet du vad hon svarade? Att min tidigare chef sa att jag var en utav de bästa pedagogerna på stugan så hon förstod att det här inte var jag. Vissa ord bär man med sig och dessa komplimanger som jag fått på kort tid snurrar ibland när jag känner att det är lite extra tungt.
    Tack!

    Stor kram!!!

    SvaraRadera