08 maj 2011

Idag är en bra dag!

Det började lite tungt med att det var svårt att komma ur sängen, jag var SÅ trött. Men när det var gjort packade jag och Maya väskan, åt frukost och stack iväg för att träffa ett par vänner. Vi har gungat, grävt i sandlåda, åkt rutschkana och pratat om viktigt och inget alls. Druckit te och lekt i solen på en balkong. Detta bara på förmiddagen. Sen kom vi hem vid ca 13 och har grävt lite på tomten, sparkat boll, tvättat och hängt tvätten. Nu sitter jag och fortsätter sy på hissgardinerna i köket. Började sy på dem igår då Mayas mormor var här och lekte med henne. Alltid trevligt med lite sällsynt egentid. Nej, nu får jag inte skriva mer, Maya protesterar. Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hahahaaa! Jag läste ditt inlogg och tänkte, att men åh vad mysigt det verkar, har hon varit ledig mitt i veckan? Började sen känna igen mig och insåg att du ju beskrev den dan ni var hos oss. =) Mycket härligt var det. Barnen lekte ju glatt både på lekplatsen och balkongen.

    Sådana lediga dagar behövs. Och det behövs fler av dem. Tror att både du och jag är lite utarbetade. Så himla lätt att vilja vara duktig och prestera, inte svika kollegorna etc.
    Men just idag går jag hem vid lunch. Jag har haft en tung huvudvärk hela veckan, haft noll energi, liksom inte "vaknat" ordentligt på morgnarna och det blir inte bättre. Lagt mig tidigt varje kväll och ändå inte känt mig vaken sen i helgen. Tror vi pressar oss för hårt för att finnas till för alla. Nu går jag iaf hem, sjukskriver mig och vilar tills jag mår bättre.
    Känns som ett bra steg i riktning mot att bli bättre på att ta hand om sig själv.

    Stor kram till dig och hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis vad du menar, har varit hemma i dag och VAB:at. Det har gjort att jag hann med att hämta andan lite och det blir dessutom en "långhelg" för mig. Även om Johan självklart jobbar. Men det känns som om Maya börjar bli större för hon har lättare för att sysselsätta sig själv och nöjer sig med att sitta och leka vid mina fötter om jag t.ex. diskar. Självklart måste vi leka lite tillsammans där emellan.
    Kram på dig och din familj!

    SvaraRadera