16 juni 2011

Reoperation

För ett år sen bestämde jag mig för att det fick vara nog med glasögon och linser. Tog mina sparpengar och beställde tid för en ögonoperation. Tyvärr den smärtsamma varianten då mina hornhinnor var för tunna för den mindre smärtsamma. Ett år senare är jag inte riktigt nöjd. Jag tycker inte att jag ska behöva kisa när jag ser på TV, inte se folks ansikten förrän på 5 m avstånd o.s.v. Så idag ska jag dit på en reoperation. Mitt högerhöga är mitt dominanta öga och det är också det som har störst synfel kvar, så idag lägger jag mig under lasern igen, få känna lukten av bränt öga (ungefär som bränt hår) och sen genomlida smärtan av "grusfyllt öga", skav och sovproblem i några dagar. Men som min kollega sa; det är ju bara halva smärtan mot förra gången! Jo, tack...
Det intressanta i det hela är att jag har sen länge ställt mig skeptisk till om jag skulle kunna göra någon skönhetsoperation. Men när jag tänker efter är ju detta som en skönhetsoperation eftersom jag inte har trivts bra i glasögon. Sen har jag tagit bort leverfläckar som har varit mindre bra placerade och mindre vackra... Ja, jag får väl ställa mig till skocken som kallas för skönhetsopererade då...
Önska mig lycka till! För lite nervös är jag ändå.. Ni vet; kommer det gå bra, kommer synen vara bättre efteråt o.s.v. Hade en vaken- mardröm om att jag hade ett förstört högeröga och skulle börja försörja mig som pirat...
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar