23 september 2011

Så vad hände?

Ja, jobb eller barn? Familjen kommer först och det var det jag var tvungen att ringa och meddela i måndags efter en helg av magont och allmänt obehag. Ungefär så här lät det:
- Jag vill säga att det är en chans jag inte kan tacka nej till egentligen men tyvärr så blir jag tvungen. Familjen kommer först och vi satsar på barn nummer två nu.
- Jag förstår det och jag uppskattar att du är ärlig.
- Jag tänker att om jag ljuger för dig, blir gravid inom ett år, så har jag bränt mina broar hos dig.
- ja, tyvärr hade det nog blivit så.
- Men när barn nummer två är redo för dagis...
- ...så ringer du mig! Det vill jag väldigt gärna att du gör.
*pust* Vilken lättnad. Nu är det bara att bli gravid, vara mammaledig och sen har jag ett jobb som väntar på mig. My future, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar